Vrijrijden Checklist

Checklist Vrijrijden MAC Zandvoort

Controleer alle onderstaande punten ruim voordat je deelneemt aan het vrijrijden, zodat je nog voldoende tijd hebt om eventueel nieuwe onderdelen te bestellen en te monteren. Als bij de keuring blijkt dat de motor niet in een goede technische staat verkeert conform ons reglement, kan de keurmeester de motorfiets afkeuren voor deelname. Reclameren bij de organisatie is niet mogelijk.

Controleer:
- gepast inschrijfgeld
- in goede staat zijnde banden (ter beoordeling keurmeester)
- ventieldoppen aanwezig
- remblokken dik genoeg (ter beoordeling keurmeester)
- voldoende en heldere remvloeistof
- functionerende achterrem
- goede voorvorkkeringen (vorkpoot mag niet vettig zijn)
- ketting gespannen, overtollig vet verwijderen
- originele uitlaat of reglementaire vervangingsuitlaat
- geen losse kuipdelen
- verwijder overtollig kettingvet

- geen afgebroken of puntige handles

 

Keurregels:

 

1.     Het nummerplaat moet gemonteerd zijn en goed leesbaar zijn. Zelf gemaakte nummerplaten kunnen afgekeurd worden, vanwege afwijkend formaat en/of te klein lettertype.

 

 

 

2.     Bij het keuren moet de rijder zich melden in de uitrusting waarin hij gaat rijden, dus: lederen pak (jas en broek moet meer dan 50% aan elkaar geritst zijn), helm, laarzen en handschoenen (eventueel een rugprotector)

 

 

 

3.     Een toezichthouder of keurder mag om kentekenbewijs vragen, eventueel kan verzocht worden om de leeftijd aan te tonen met behulp van de rijbewijs (18 jaar of ouder).

 

 

 

4.     Voor wat betreft camera’s:

 

·          Voorkant:

 

-       binnen de kuip

 

-       voor of op het balhoofd

 

-       goed vast zitten op een stevige bevestiging en mag niet los kunnen komen

 

·          Achterzijde:

 

-       Bij de achtervoetsteun

 

 

Opmerking:
- Bepaalde zaken (bijvoorbeeld banden, remblokken) die aan de wettelijke eisen voor straatgebruik nog voldoen zijn voor circuitgebruik niet geschikt. (dit is ter beoordeling van de keurmeesters)
- Overtollig kettingvet op zijsteun, middenbok en nabij voorkettingwiel kan onder circuitomstandigheden door hoge temperaturen losraken en op je achterband terechtkomen met alle mogelijke gevolgen!


 

Ga fit en met gezond verstand de baan op!